ESTACIÓ 5

L’ART DE PARLAR EN PÚBLIC. ORATÒRIA.

Aconseguir expressar-nos amb eficàcia i redescobrir les nostres habilitats en l’àmbit de l’oratòria professional, millorant aspectes com l’autoestima, el sentit comú, i aprenent dels errors per a continuar creixent en l’art de la comunicació.

No es pot ser un bon polític sinó es dominen les arts de l’oratòria, el debat i la comunicació efectiva.

Saber comunicar d’una forma efectiva implica saber conquistar al vostre interlocutor en una reunió de treball, una entrevista davant els mitjans de comunicació, un ple així com en una inauguració o presentació davant un grup de persones. Tots els professionals del sector polític s’enfronten constantment a aquesta mena de reptes però solo uns pocs aconsegueixen brillar amb la seua comunicació i deixar una petjada inesborrable i positiva.

VALÈNCIA: 9, 11, 23, 30. MARÇ. 2021. MuVIM

HORA: de 16 a 20 h

PLACES: 20

MuVIM: Carrer de Quevedo, 10, 46001 València

MODALITAT: PRESENCIAL

ALACANT: 8,10, 22, 24. MARÇ 2021. Universitat d’Alacant

HORA: de 16 a 20 h

PLACES: 20

UA: Carretera Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig

MODALITAT: PRESENCIAL

OBJECTIUS

Aquest curs té el clar objectiu d’oferir a l’alumnat eines senzilles i aplicables des del primer moment per a captar l’atenció de l’audiència i deixar una petjada positiva.

Per a això, treballarem la comunicació en l’àmbit polític en els seus tres «contextos» principals:

 

  1. D’una banda, el context «cos a cos» més propi del debat polític en els plens. La comunicació política en el seu sentit més pur.
  2. D’altra banda, en un context de clar enfocament directe al ciutadà, com per exemple un discurs inaugural, parlar en públic, en esdeveniments, etc.
  3. I finalment, el més perillós de tots. El context en el qual menys controlem el seu resultat, i que no és un altre que tot allò relatiu a la comunicació i imatge en premsa, entrevistes i davant les càmeres.

CONTINGUTS

El principi comunicatiu

  1. El procés comunicatiu. Què significa comunicar amb eficàcia i per què és essencial per a l’èxit?
  2. Els Codis de comunicació (verbal -missatge-, paraverbal -veu- i no verbal -cos i distància-).
  3. Estils de comunicació.
  4. Model 3×3.
  5. Comunicació per “contextos”

    1. Context 1: Com hem de preparar la nostra comunicació en un Ple -orientació al debat-.
    2. Context 2: Com hem de preparar un acte d’inauguració -orientació al ciutadà-.
    3. Context 3: Com hem de preparar una entrevista -orientació a la premsa, i relacions institucionals-.

DOCENT: Guillermo Jávega

Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials (Universitat de València). Especialització en la consultoria i formació d’habilitats socials i directives.

15 anys d’experiència en la gestió, disseny, desenvolupament i execució de projectes de consultoria i formació per a grans col·lectius en modalitat presencial, virtual i híbrida: focus en habilitats interpersonals, comercials, de lideratge i habilitats de comunicació.

DESTINATARIS

Càrrecs electes locals del mandat 2019-2023, de govern o oposició que vulguen actualitzar i/o perfeccionar les seues habilitats i coneixements.

CRITERIS D’ADMISSIÓ

1. S’atendran les sol·licitud seguint l’ordre de la preinscripció.
2. Es promourà la diversitat municipalista
3. Es buscarà la proporció entre càrrecs electes amb tasques de govern i de l’oposició.
4. Es fomentarà una distribució i equilibri representatiu geogràfic.

CONTACTE

Joan Miquel López Díaz
jmlopez@fvmp.org
96 391 39 02

COORDINACIÓ

Tatiana Prades Castells
tprades@fvmp.org